Tvorba, správa a údržba firemních webových stránek,
registrace domény, webhosting.
Odry na jaře
Skip Navigation Links

 

 

Nenašli jste informaci, kterou jste hledali?
Potřebujete další informace o naší tvorbě?
Nebo se potřebujete s námi kontaktovat?
Napište nám a využijte náš
Kontaktní formulář

Katalogy

Po spuštění firemních webových stránek na Internetu, je nutno zajistit zviditelnění Vašich webových stránek. Jedna z hlavních metod je registrace do katalogů.

Podrobnější informace o tom jak a proč registrovat Vaše webové stránky, včetně dalších zajímavých informací, najdete na tomto odkazu:

Co jsou katalogy 

Další zajímavé informace a seznam českých katalogů najdete na tomto odkazu:

Seznam českých katalogů 

Ze zahraničních katalogů je největší a zřejmě nejprestižnější DMOZ Open directory projeckt.
V následujícím odkazu se dostanete přímo do české části katalogu. Před registraci si přečtěte pasáž Informace.

DMOZ 

Přidání URL do Google

Google


Skip Navigation LinksTitulní stránka -> K zamyšlení

Několik námětů k zamyšlení

Firemní webové stránky, Vaše virtuální firma na Internetu

Jednací místnost ve Vaší firmě je jistě pěkně vybavená a pohodlná, aby se zákazník dobře cítil a obchodní jednání se zákazníkem probíhalo v příjemném prostředí, pohodě a vzájemném porozumnění. Na jednání jste informačně připraven a zodpovíte všechny položené otázky tak, aby jednání bylo úspěšné.

Firemní webové stránky jsou vlastně Vaše další virtuální jednací místnost, pobočka na internetu, kde jednáte se zákazníkem. I když zde nejste fyzicky přítomen, způsob, rozsah a kvalita Vámi podaných informací na Vašich firemních webových stránkách je základním předpokladem úspěšnosti tohoto jednání.

Proto jsou informace na webových stránkách roztříděny do informačních pasáží tak, aby si zákazník mohl postup seznámení s Vaší nabídkou řídit dle jeho uvážení. Naváděcí odkazy musí být jednoznačné a srozumitelné tak, aby se zákazník lehce zorientoval, nebloudil a našel to, co potřebuje.

Podané informace na Vašich firemních webových stránkách by měly být v přiměřeném rozsahu a hlavně srozumitelné. Tvorba webových stránek není jen o webdesignu, ale hlavně o informační náplni a schopnosti Vašich firemních webových stránek úspěšně zahájit a vést obchodní jednání se zákazníkem.

Webové stránky mi udělá soused, kamarád, student … za pár šupů.

Často při nabídkových jednáních slyšíme tyto odpovědi. Všichni mohou udělat pěkné a zajímavé weby. Problém je v tom, že tvorba webových stránek není jen technologické zvládnutí vytvoření webových stránek, ale v tom, že je mnohdy třeba vytvořit, případně upravit dosavadní marketingovou strategii firmy. Řešit způsob propagace firmy na internetu, stanovit priority, rozdělení a roztřídění informací atd. Zde je třeba znalosti a zkušenosti v této oblasti. Po dokončení a publikování webových stránek je nutné o ně pečovat, aktualizovat doplňovat a upravovat podle nových situací ve firmě. Zde většinou webové stránky „za pár šupů“ končí.

Důvodů může být strašná spousta od „nemám čas“, nemám zdroje“, nemám počítač, na kterém jsem to dělal“, „za ty peníze to dělat nebudu“ atd. Výsledek může být i takový, že se na své webové stránky ani nedostanete, protože neznáte přístupové informace, ani kde jsou Vaše firemní webové stránky nainstalovány. Pak zjistíte, že i těch „pár šupů“ byly vlastně vyhozené peníze.

Když Vás bolí zuby, tak taky nejdete za sousedem, nebo kovářem ………

Tady máte prospekt, udělejte mi webové stránky.

Tak jednoduše to nejde. Tvorba firemních webových stránek vyžaduje účinnou spolupráci zadavatele a tvůrce webových stránek. Vytvoříme strukturu webu, grafický návrh stránek, ovládání webu, náměty na jednotlivé stránky, spolupracujeme při vytvoření informačních textů.

Od zadavatele očekáváme spolupráci, dodání textů a podkladů pro tvorbu jednotlivých firemních webových stránek. Největší problém je nedostatek času na zpracování podkladů u zadavatele webových stránek. Je dobré, pokud se rozhodnete firemní webové stránky vytvořit, počítat s tím, že jejich tvorba si vezme i nějaký Váš čas.

Tady ty čtyři stránky tam nedáme, musíme ušetřit....

Firemní webové stránky se pořizují na 5-10let. Je to investice do nejlepšího reklamního systému na světě - do firemních webových stránek na Internetu. Je to investice do prostředí Internetu, kde je vysoký předpoklad, že se Vaše nabídka setká s příslušnou poptávkou. Pokud zde Vaše nabídka není, získá ji jiná firma, která zde je.
Ze všech ostatních propagačních a reklamních systému můžete odkazovat právě na Vaše firmewní webové stránky. Takže podobný přístup asi není na místě. Je třeba vytvořit plnohodnotné roztříděné informační stránky se všemi  potřebnými informacemi tak, abyste nenutili potencionálního zákazníka, aby byl nucen informace hledat, nebo se na další informace doptávat. Většinou to neudělá a obrátí se jinam, tam, kde potřebné informace dostane hned.

Je to asi tak, jako by jste přišli do autosalónu a chtěli koupit auto za půl miliónu a prodávájícímu řekli, já to auto beru, ale musíme ušetřit, zatím mi tam nedávejte motor, volant, světlomety a zadní sklo taky nepotřebuji. Určitě takový obchod neuděláte.

Máme tolik zakázek, že webové stránky nepotřebujeme.

Tahle jistota může být ošidná. Finanční zdroje se mohou náhle, jak ze známých, nebo i neznámých důvodů zavřít. Podnikání nikdy nejde rovnoměrně, plánované hospodářství už tu konečně není. Je fajn když podnikání probíhá jen v malých vlnkách, trochu nahoru, pak zase trochu dolů, ale pořád je to v pohodě.

Problém začíná v momentě, kdy se něco zadrhne a ono to z různých důvodů nejde a nejde. Pak si třeba vzpomenete, kdybychom aspoň měli ty firemní webové stránky, mohli jsme něco sehnat na internetu. To už ale bývá pozdě, za prvé už je i problém s financemi a všichni ve firmě pracují pro zlepšení situace a na tvorbu firemních webových stránek není čas. Moudrý podnikatel myslí právě na zadní kolečka a firemní webové stránky si pořídí co nejdříve.

Dříve se říkalo: „Nebyli na výstavě, už asi neexistují.“
Dnes se říká: „Nemají webové stránky, tak asi neexistují.“

 

Tvorba: František Kokoř - KODEO Odry, tvorba a správa firemních webových stránek. http://kodeo.cz

Aktualizováno: 2.4.2018

Skip Navigation LinksTitulní stránka -> K zamyšlení